נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

03:34 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

Gen Z, am I ready?

יוצאת מהרצאה של חברתBridgeworks  המתמחה בחקר הדורות והמשמעויות על העולם הארגוני.
מבינה ש… The Z are coming ושלא עצרתי לחשוב על זה.
יש פה בני 20 ומשהו, עם מאפיינים דוריים אחרים.
הנה כמה מילים שבולטות כשמאפיינים אותם:

 Efficiency
בדומה לדור ה X שרוצים יעילות בעבודה ובכלל, גם דור ה Z מצפים לזה אבל גם מעלים את הרף… דוגמה מעולה היא באתר של Kayak  בפניה לקהל המועמדים שלהם הם דואגים להדגיש, "אצלנו, אין פגישות מטומטמות" "no stupid meetings"

Skepticism
בדומה לדור המילניאלס הסקפטיות עדיין כאן כשחוקרים את דור ה X,

Immediate
בעידן שהכל ב Google, כנראה שגם בארגון, דור Z לא ממש יחכה למישהו ויצפה למיידיות במענה הארגוני (הכל On demand).
הכל יצטרך להיות קטן וקצר, גם למידה ארגונית ב Bits & Bites (אפילו יותר מהיום).
הבשורה הטובה היא ,שהאינפורמציה נגישה אבל האם היא אמינה? דור Z מחפשים מקורות אמינים וכאן המקום של אנשי המקצוע מתחזק ולא נעלם.

 

Virtual
סקייפ ודומיו הם החיים האמיתיים ושם כן מתרחשת תקשורת. רק צריך לעשות את זה נכון!

Hesitancy
המילה סיכון עולה שוב ושוב כשמתארים את דור Z, איך למזער ולהימנע מסיכון ואיך להמנע מכשלון.
דוגמה טובה לזה היא בכמות רישיונות הנהיגה וכרטיסי האשראי שהולכת ויורדת משמעותית עם כניסתם של דור Z לשוק. כי למה לקחת סיכון אם הטכנולוגיה מאפשרת לי לנסוע ב UBER או לשלם דרך הטלפון.

Multitasking
נראה שהיכולות משתכללות, אם אנחנו המילניאלס מפגינים יכולות מלוטיטסקינג מופלאות של עד 2 מסכים במקביל, נראה שדור Z כבר ממקבלים בין 5 מסכים… מרשים!

Lack of Confidence
מחפשים מדריך/מנטור כדי למזער את הסיכון לטעות, להבין מה מצופה ולהבין איך אפשר להצליח.
או כמו שנאמר באחד החלקים בהרצאה:
אם מנהל יגיד לעובד שלו "קפוץ!"
דור X יגיד- "כמה גבוה?"
דור Y ישאל "למה?"
ודור Z ישאל "איך?"

אז מה עושים עם זה?
מודעים ומכירים את הדור החדש ומאפייניו.
חושבים ומבינים איך זה הולך להשפיע על הארגון.
ומתחילים להיערך.

ָ*לירון דגן- מנהלת החטיבה הגלובלית

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות