נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

07:19 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מנהיגות מהסרטים – פורד נגד פרארי – סיכום ותובנות

הסרט הוא (גם) סיפור על ארגונים:

פרארי מייצגת את הסטארטאפים למיניהם, וחברת פורד היא כמובן האבטיפוס לכל הארגונים המודרניים, או במילים פשוטות, תאגיד מול סטארטאפ.

יעילות היא סם החיים בטווח הקצר. חדשנות היא סם החיים בטווח הארוך.

פורד היא הראשונה שטיפלה בסוגיית היעילות, והביאה לעולם את הסרט הנע.

לאחר שחברה צומחת דרך הצעות הערך שלה, היא מגיעה לשלב הבגרות וצריכה להבטיח שיש לה הצעות ערך חדשות לשוק.

תרבות וחדשנות הולכות יד ביד.

אפשר לראות את ההבדל בין התרבות הארגונית ההיררכית של פורד, זו שמעמידה רכבים בשלשות, לבין התרבות בצוות של שלבי: ההיררכיה היא לא הערך העליון, אלא פתרון הבעיה. בסביבה כזו הבטחון הפסיכולוגי גדול והוא משחרר את היצירתיות.

אז איך מכניסים חדשנות לגוף של ארגון ותיק וממוסד?

  1. Outsource לחדשנות – שמירה על קשר עם סטאראפים ויזמים
    שנמצאים מחוץ לארגון.
  2. Insource לחדשנות
    • מינוי של מנהל חדשנות ארגוני – מחקרים מראים שבארגונים
      בהם יש פונקציה כזו, יש פי 2 חדשנות מארגונים אחרים.
    • הכנסת תהליכי חדשנות לחברה. אם התרבות ממוסדת, בואו
      נמסד חדשנות.
    • שבירת המבנים הארגוניים המסורתיים
      לטובת מבנים אג'יליים וחוצי דיסיפלינות.
      "culture follows structure"

פורד מחפש חדשנות כשמצב החברה מתחיל להדאיג.

אדם גרנט, כותב הספר מיוחדים (על חדשנות ויצירתיות) מציע לנהוג בדיוק להפך:
"הזמן הכי טוב לנער את העניינים, הוא לא כשאתה נאבק, אלא דווקא כשאתה מצליח.
שם יש לך את הזמן, האנרגיה והחופש לחדש".


למה בכלל לעסוק בתרבות ארגונית?

לפיטר דרוקר, אבי הניהול המודרני, יש תשובה חדה:
"כי תרבות אוכלת אסטרטגיה לארוחת בוקר!".


מה עושה מנהל שמשנה תרבות?

  1. ממקד – מאחר ותרבות זה דבר ענק ואמורפי, נהפוך את הענן לגשם.
    משהו ברור, שאפשר להרגיש.
    ולכן נשאל את המנהל – מה בדיוק אתה רוצה לשנות? תן לזה שם.
  2. מנדנד – שינוי תרבות דורש זמן. נדרשת חזרתיות, גשם ועוד גשם.
    טפטוף מתמשך של המסרים.

פרופסור ג'ון קוטר שעסק בשינוי, מצא שסוכני שינוי מתארים את החזון
שלהם בחסר של פי 10 ממה שצריך.
לשם כך הוא מציע למנהלים לחזור על רעיונות בריבוי במות.

  1. מגייס – כאן הפוקוס הוא על הקשבה ואמפתיה.
    האתגר הוא גיוס הלבבות, דרך מפגש/מגע עם האנשים, בדמות הדרכות או שיחות אישיות.
  2. מעגןתרבות צריכה אכסניה. היא יושבת על שגרות, סדירויות וטקסים.
    מנהל שרוצה לייצר למשל תרבות למידה, חייב בסופו של דבר לקיים תחקירים, ולשים ביומן פגישת הפקת לקחים בסיומו של פרויקט, כחלק אינטגראלי מהגאנט של הפרויקט.
  3. מודד – מדידה ברמת הפרט מסייעת לאנשים לנוע.
    מדידה ברמה הארגונית מסייעת להבין איפה אנחנו נמצאים. 
WhatsApp Image 2020-02-26 at 15.20.35
WhatsApp Image 2020-02-26 at 15.21.48
WhatsApp Image 2020-02-26 at 15.23.49
WhatsApp Image 2020-02-26 at 16.00.33
WhatsApp Image 2020-02-26 at 15.06.33
WhatsApp Image 2020-02-26 at 15.06.34

קודם
הבא

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות