WhatsApp Leader?

ארבעה פקטורים עומדים בבסיס תפיסת AGILE Strategy ומעצבים מציאות חדשה:

Agile Factors

נבחן זאת דרך שני אירועים שהתרחשו השבוע:

נפילת ינוקוביץ' באוקראינה – הניסיון של ינוקוביץ' להחזיר את הגוש המזרחי אינו ריאלי, היות והעולם השתנה – אפילו הארמון שקוף. גורבצ'וב, מנהיגה האחרון של ברית המועצות ואבי ה"פרסרטויקה" וה"גלסנוסט", ניתח כי השורש למשבר העמוק הינו כשל בפתיחות – "גלסנוסט" וביכולת להתארגן מחדש – "פרסטרויקה". לדבריו, "הממשלה נכשלה בקיום דיאלוג". במידה רבה מאד, קידומו של גורבצ'וב את הרפורמות הללו היווה יישום עמוק של התפיסה האג'ילית. לעומת זאת, המהלכים של ינוקוביץ', בעולם בן זמננו, דומים למאמץ לשחות מעלה במערבולת, או לבלימת אופניים חזקה במדרון תלול – מובילים לטביעה ולהתרסקות.

ווטסאפ

במעבר לקריסה אחרת, זמנית במהותה – נפילת ה WhatsApp לארבע שעות זכתה לכותרות ענק ועוררה תוך שעות ספורות המוני תגובות, דיונים, סטאטוסים, סרטונים וסאטירות, המספרים איך תקלה של ארבע שעות פגעה בכל האינטראקציות בעולם… בשונה מתקלות קודמות, זו התרחשה יומיים אחרי עסקת הטכנולוגיה הגדולה.

הנה עוצמת הרשתות החברתיות – נפילה של אפליקציית מסרים מעוררת כמות תגובות דומה כמו נפילתה של מעצמה. מפרספקטיבת חוסן ו Agile Strategy תקלות מתרחשות חדשות לבקרים – השאלה הגדולה והמהותית הינה: עד כמה אנחנו מסוגלים לבצע חזרה לשגרת צמיחה בפרק זמן קצר?

תפקיד המנהיגים הוא להכיר שהעולם משתנה ולהיות מהחלוצים למנף את ההזדמנויות הטמונות בחובו.הציבור סקרן, הזירה הוירטואלית בעלת השפעה מכרעת ועליהם לייצר כללי משחק חדשים, שקופים ורלוונטיים – אל מולם להתאים תהליכים, תשתיות וכלים. "לא לעצום עיניים, לא לעזוב ידיים, (גם) בימים קשים… " (ארקדי דוכין)

לאחרונה, עבדנו עם חברת היי טק בצמיחה על יישום עקרונות אלה, בעיצוב תהליך אסטרטגי רזה, גמיש ואינטראקטיבי הקורא את המפה ומזהה מגמות שוק עתידיות, כגון, עליית קרנן של רכישות ב Web. במסגרת התהליך זוקקו מנועי צמיחה, תוך בניית תהליכים להתאמת התשתיות ונכסי הליבה להזדמנויות ולסיכונים שזוהו.

כמו ה WhatsApp התהליך האסטרטגי התבסס על 3 מפתחות הצלחה: 

מפתחות הצלחה לתהליך אסטרטגי

כארגונים עסקיים, אנו חייבים לאמץ תפיסת עולם, ערכים ופרקטיקות, אשר המשמעות העמוקה של AGILITY שזורה בהם כחוט השני.

בספר "10 סוגים של חדשנות", Larry Keely משכנע את הקוראים, דרך אינספור סיפורי מקרה מהתאגידים השולטים בכלכלה הגלובאלית, כי חדשנות לא מתבטאת רק במוצרים, אלא טמונה ביכולת ליצור קונפיגורציות גמישות, להעניק חוויה וליצור תהליכי מעורבות חדשניים ביחסים עם הלקוחות.

המציאות מזמנת הזדמנויות, בצד אתגרים… ועמם מקום ליוזמה, חדשנות, יצירה ותעוזה – בהצלחה!

נכתב על ידי מיכל פז שמעוני.

*מיכל פז שמעוני היא יועצת ארגונית בחטיבת הייעוץ ב"לוטם"

אודות המחבר

השארת תגובה