נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

05:16 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

המאמנת שמאחורי לינוי אשרם – איך מגדלים טאלנטית?

בלוג זה פורסם לראשונה ללקוחות Manager's GPS לפיתוח מנהלים: כלים ניהוליים בדיגיטל.
מה זה אומר כלים ניהוליים ב-Mgps? כדאי שתכירו >>

"אני מאוד נהנית מהדרך. אני נהנית לנצח איתה ועם לנה. לינוי אשרם זו משימת חיי. לא תמיד זה פשוט, אבל אנחנו עושות משהו אחר. אני מרגישה תחושת שליחות כשאני באה איתה לתחרות וכל מה שעובר עליה משפיע על הלב שלי" (אילת זוסמן, המאמנת של הזוכה האולימפית לינוי אשרם, מתוך כתבה ב-ONE).

גאווה גדולה לישראל. לינוי אשרם, מתעמלת אומנותית ישראלית, זכתה במדליית זהב באולימפיאדת טוקיו. לא תמיד יוצא לנו להכיר את האנשים אשר עומדים מאחורי אלופים ואלופות, אך נדמה כי ביום שאחרי האולימפיאדה, מלבד אשרם, הציבור הישראלי עסק רבות גם במאמנת שלה, זוסמן. איך "מגדלים" אלופה? ומה אנחנו כמנהלים יכולים ללמוד מהקשר המיוחד שבין מתעמלת מצוינת למאמנת שרואה רחוק?

6 מפתחות לאליפות

  1. כוון גבוה |כשאיילת ולינוי בונות תרגיל חדש, הן מתנסות בתרגילים חדשים שלא ניסו קודם ומעלות את הרמה כל פעם מחדש. כמנהל, דאג להציב לעובדים שלך יעדים גבוהים יותר מפעם לפעם וכאלו שלא חשבו להציב בעצמם. אם כל פעם נמתח קצת יותר את קצה גבול היכולת של העובדים המוכשרים שלנו, נוכל אט אט לקחת אותם אל עבר שיאים חדשים.
  2. היעזר באחרים |איילת מדברת המון בשפה של "אנחנו". היא מבינה את האקוסיסטם שבו היא נמצאת ומקדמת בברכה עבודה בשיתוף פעולה עם אחרים. כך, היא שואבת רעיונות יצירתיים והשראה לעשייה משותפים רבים בדרך, מפיתוח התרגילים, מציאת השירים, התייעצויות בין התחרויות והפקת הלקחים אחרי. כמנהל היעזר במוחות של האחרים ושמור על פתיחות מחשבתית.
  3. חבק את השינויים |"העולם מתקדם וכל הזמן צריך לעמוד בקצב"משפט מוכר לכולנו, בכל תפקיד באשר הוא בעולם העבודה של היום. כך גם איילת, מבינה שההתעמלות האומנותית השתנתה והיום כדי שתרגיל יהיה שווה הרבה נקודות, הוא חייב לכלול כמה שיותר אלמנטים. למרות ששיטת ניקוד זו לדעתה פוגעת באומנות, היא בכל זאת משנה את התרגילים ביצירתיות ובחשיבה מחוץ לקופסה. אל תתנגד לשינויים, להפך. הייה מודע אליהם ועזור לעובדים שלך להתאים את עצמם אל הדרישות המשתנות.
  4. זהה הזדמנויות |אחד הדברים המפתיעים אצל איילת היא העובדה שבכלל לא רצתה לאמן, אלא להתמקצע בכוראוגרפיה. כשנקראה לחבר תרגילים לנבחרת ההתעמלות האומנותית, נתקלה בלינוי כשהייתה בת 11 בלבד. היה בה משהו שמשך לאיילת את העין וגרם לה לחבור אליה, "לא תכננתי את זה, זה פשוט יצא ככה"חשוב לזהות הזדמנויות, גם אם הן לא עולות בקנה אחד עם מה שתכננת.
  5. שחרר כשצריך |במהלך האימון אפשר לעצור, להעיר, לתקן ולשנות, אך ברגע שהתחרות מתחילה, השליטה של המאמן יורדת. איילת מעידה כי תוך כדי התרגיל היא מרגישה שהיא מאבדת אחיזה. מצד שני, היא מספרת שהמבט בעיניים של לינוי נותן לה ביטחון שיהיה בסדר. זה שיעור חשוב: על "משטח האימונים" ניתן את הכל, אך ב- money timeחשוב לדעת לשחרר ולסמוך על העובדים וגם על עצמנו – שעשינו עבודה יסודית לכל אורך הדרך.
  6. תפוס את המתחרים כשותפים |איילת מפרגנת על ביצועים של מתחרות, משתפת פעולה ושומרת על קשר עם מאמנות "יריבות". "הרבה פעמים אנחנו יכולות לשבת ולדבר בכיף". בתפיסה שלה, כולן מושכות אחת את השנייה למעלה ולומדות אחת מהשנייה. כמנהל חשוב להכיר במתחרים, לשמור על יחסים טובים ולתפוס את התחרות ככזו שבונה ודוחפת.

עכשיו אתה – מה תיקח מסגנון האימון של אילת לניהול העובדים שלך?

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות