נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

08:42 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מנהיגות מהסרטים – פורד נגד פרארי – סיכום ותובנות

הסרט הוא (גם) סיפור על ארגונים:

פרארי מייצגת את הסטארטאפים למיניהם, וחברת פורד היא כמובן האבטיפוס לכל הארגונים המודרניים, או במילים פשוטות, תאגיד מול סטארטאפ.

יעילות היא סם החיים בטווח הקצר. חדשנות היא סם החיים בטווח הארוך.

פורד היא הראשונה שטיפלה בסוגיית היעילות, והביאה לעולם את הסרט הנע.

לאחר שחברה צומחת דרך הצעות הערך שלה, היא מגיעה לשלב הבגרות וצריכה להבטיח שיש לה הצעות ערך חדשות לשוק.

תרבות וחדשנות הולכות יד ביד.

אפשר לראות את ההבדל בין התרבות הארגונית ההיררכית של פורד, זו שמעמידה רכבים בשלשות, לבין התרבות בצוות של שלבי: ההיררכיה היא לא הערך העליון, אלא פתרון הבעיה. בסביבה כזו הבטחון הפסיכולוגי גדול והוא משחרר את היצירתיות.

אז איך מכניסים חדשנות לגוף של ארגון ותיק וממוסד?

  1. Outsource לחדשנות – שמירה על קשר עם סטאראפים ויזמים
    שנמצאים מחוץ לארגון.
  2. Insource לחדשנות
    • מינוי של מנהל חדשנות ארגוני – מחקרים מראים שבארגונים
      בהם יש פונקציה כזו, יש פי 2 חדשנות מארגונים אחרים.
    • הכנסת תהליכי חדשנות לחברה. אם התרבות ממוסדת, בואו
      נמסד חדשנות.
    • שבירת המבנים הארגוניים המסורתיים
      לטובת מבנים אג'יליים וחוצי דיסיפלינות.
      "culture follows structure"

פורד מחפש חדשנות כשמצב החברה מתחיל להדאיג.

אדם גרנט, כותב הספר מיוחדים (על חדשנות ויצירתיות) מציע לנהוג בדיוק להפך:
"הזמן הכי טוב לנער את העניינים, הוא לא כשאתה נאבק, אלא דווקא כשאתה מצליח.
שם יש לך את הזמן, האנרגיה והחופש לחדש".


למה בכלל לעסוק בתרבות ארגונית?

לפיטר דרוקר, אבי הניהול המודרני, יש תשובה חדה:
"כי תרבות אוכלת אסטרטגיה לארוחת בוקר!".


מה עושה מנהל שמשנה תרבות?

  1. ממקד – מאחר ותרבות זה דבר ענק ואמורפי, נהפוך את הענן לגשם.
    משהו ברור, שאפשר להרגיש.
    ולכן נשאל את המנהל – מה בדיוק אתה רוצה לשנות? תן לזה שם.
  2. מנדנד – שינוי תרבות דורש זמן. נדרשת חזרתיות, גשם ועוד גשם.
    טפטוף מתמשך של המסרים.

פרופסור ג'ון קוטר שעסק בשינוי, מצא שסוכני שינוי מתארים את החזון
שלהם בחסר של פי 10 ממה שצריך.
לשם כך הוא מציע למנהלים לחזור על רעיונות בריבוי במות.

  1. מגייס – כאן הפוקוס הוא על הקשבה ואמפתיה.
    האתגר הוא גיוס הלבבות, דרך מפגש/מגע עם האנשים, בדמות הדרכות או שיחות אישיות.
  2. מעגןתרבות צריכה אכסניה. היא יושבת על שגרות, סדירויות וטקסים.
    מנהל שרוצה לייצר למשל תרבות למידה, חייב בסופו של דבר לקיים תחקירים, ולשים ביומן פגישת הפקת לקחים בסיומו של פרויקט, כחלק אינטגראלי מהגאנט של הפרויקט.
  3. מודד – מדידה ברמת הפרט מסייעת לאנשים לנוע.
    מדידה ברמה הארגונית מסייעת להבין איפה אנחנו נמצאים. 
WhatsApp Image 2020-02-26 at 15.20.35
WhatsApp Image 2020-02-26 at 15.21.48
WhatsApp Image 2020-02-26 at 15.23.49
WhatsApp Image 2020-02-26 at 16.00.33
WhatsApp Image 2020-02-26 at 15.06.33
WhatsApp Image 2020-02-26 at 15.06.34

קודם
הבא

Explore more

Blog

זום אין – סקרי חוויית עובד

מפגש היכרות עם פתרונות לוטם סנסינג למדידת חוויית עובד. במפגש נתייחס למציאות הנוכחית והשפעותיה על חווית העובד ורמת המחוברות, על חשיבות הסקר בימים אלו, תוצרים וכלים ניהוליים ליום שאחרי.

רוצה לקרוא
Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות