4 הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת שינויים

בלוג זה פורסם לראשונה ללקוחות Manager's GPS לפיתוח מנהלים: כלים ניהוליים בדיגיטל.
מה זה אומר כלים ניהוליים ב-Mgps? כדאי שתכירו>>

במאמר המקושר, מוצגות המסקנות של מחקר שהתבצע בהרווארד ומצא 4 גורמים אשר חזו את התוצאות (הצלחה או כישלון)
של למעלה מ-1,000 יוזמות שינוי בעולם.

ארבעת הגורמים הם – 

  1. משך הזמן:
    ארגונים רבים מניחים שככל שיוזמת השינוי לוקחת יותר זמן, כך גדל הסיכוי להיכשל. בניגוד לתפיסה הרווחת, המחקר מצא שפרויקט ארוך אשר נבחן לעתים קרובות יותר צפוי יותר להצליח מאשר פרויקט קצר שאינו נבדק לעתים קרובות. כלומר, הזמן שבין הביקורות הוא קריטי יותר מאשר אורך החיים של הפרויקט. להמלצת כותבי המאמר, יש לבחון את הביצועים של פרויקט השינוי לפחות באופן דו-חודשי.

  2. איכות הצוות:
    הכוונה היא ליכולת של הצוות לבצע את פרויקט השינוי באופן מוצלח. למרות שמנהלים בכירים לרוב מסרבים לאפשר ל"כוכבים" שלהם להשתתף בתכנית השינוי כי העבודה השוטפת עלולה להיפגע מכך, ההצלחה של השינוי תלויה באיכות הצוות. יש לבחור את הצוות בצורה קפדנית בהתאם לקריטריונים שהוגדרו. דוגמה לשישה קריטריונים בהם השתמש מנכ"ל אשר הוביל שני תהליכי שינוי מוצלחים: בעלי כישורי פתרון בעיות, מוכוונים לתוצאות, בעלי גישה מתודולוגית וסבלנות לעמימות, בעלי הבנה ארגונית, מוכנים לקבל אחריות על החלטות, בעלי מוטיבציה גבוהה אך אינם משתוקקים לאור הזרקורים.

  3. מחויבות:
    יש שתי קבוצות שצריך להתייחס למחויבות שלהן על מנת שהשינוי יכה שורש: 1. המנהלים המשפיעים ביותר (שאינם בהכרח הבכירים ביותר), היות והמחויבות של אלו חיונית על מנת לייצר מחויבות בשאר הקבוצות, ו-2. קבוצות המושפעים מהשינוי, שלהתלהבות שלהם (או להיעדר ההתלהבות) יש השפעה על הצלחת השינוי.

  4. מאמץ:
    במהלך הטמעת שינוי בארגון, העובדים נדרשים להתמודד עם שינויים בעבודתם, נוסף על האחריות היומיומית שלהם ולכן עשויים להתנגד. כותבי המאמר ממליצים להקפיד שעומס העבודה של העובדים לא יגדל ביותר מ-10% בעקבות השינוי, בכדי לא לייצר עומס יתר על המשאבים אשר יפגע בתכנית השינוי או בהתנהלות השוטפת וכדי למנוע פגיעה במורל העובדים.

עכשיו את.ה: על איזה מהגורמים תוכל.י להשפיע בשינוי הבא שתוביל?

אודות המחבר

השארת תגובה