נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

11:26 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

קיץ גלובלי – מסע בעקבות המנכ"לים המשפיעים בעולם

רבים ניצלו את חודשי הקיץ כדי לטייל בעולם.
גם אנחנו יצאנו לטיול מרתק (ברשת) כדי ללמוד מהמנכ"לים המובילים בעולם ב-2019. חקרנו ולמדנו מהם עקרונות הניהול שלהם, ובעיקר הסתכלנו עליהם כדי ללמוד על עצמנו. 

לאחרונה, פרסמו מספר מגזינים וביניהם המגזין CEOworld את רשימת המנכ"לים המשפיעים ביותר בעולם. CEOworld בחן מנכ"לים מ-96 מדינות לפי אמות מידה מוגדרות ובהסתכלות ארוכת טווח על הביצועים העסקיים.

60% מהציון ניתן על התשואות הפיננסיות בכל זמן כהונתו של המנכ"ל.

40% נוספים מדדו את מעורבות החברה בנושאים סביבתיים, ממשלתיים וחברתיים, כמו גם את נתחי השוק, שינוי שווי השוק ותועלות חדשות של המותג.

גילינו ש-121 המנכ"לים המובילים בעולם אכן מגיעים מכל העולם. הם מובילים חברות גלובליות ומגוונות הממוקמות בארה"ב, שוויץ, צרפת, הולנד, גרמניה, לוקסמבורג, ערב הסעודית, דרום קוריאה, יפן, סין, טייוואן ועוד.

בחרנו 4 מנכ"לים משפיעים וידועים וזיקקנו מסר ניהולי ייחודי שנוכל ללמוד מכל אחד מהם. 

ג'ף בזוס | Amazon
בזוס הוא יזם ואיש עסקים שנולד בניו מקסיקו. הוא המייסד, הנשיא, המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון של חברת אמזון, והוא אולי אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בתולדות היזמות. מגזין פורבס קבע שהוא האדם העשיר ביותר בעולם כעת.
הסיפור של בזוס התחיל כאשר הוא זיהה צורך שלא ניתן לו מענה: מכירת ספרים אונליין. מכאן, Amazon צמחה והפכה למותג הרבה יותר גדול מחנות ספרים אינטרנטית. 

מסר ניהולי מג'ף בזוס: החלטות מהירות וצוותים מהירים 

לפי בזוס, ישנם 2 סוגים של החלטות ניהוליות:
1. "החלטות Type 1" – החלטות שהן נקודות מפנה בלתי הפיכות
2. "החלטות Type 2" – החלטות הפיכות, כאלה שגם אם טעינו בהן, נוכל תמיד להשיב את המצב לקדמותו. 

בניגוד להחלטות Type 1, שדורשות מחשבה מעמיקה ומעורבות של בכירים, החלטות Type 2 יש לקדם במהירות ועם קבוצת מקבלי החלטות קטנה.
בזוס טוען שככל שיחידה ארגונית מתקדמת וצומחת, גוברת הנטייה לקבלת החלטות בתהליכים ארוכים ומורכבים, המתאימים יותר להחלטות Type 1, גם אם אין לכך כל הצדקה. התוצאה המתקבלת עלולה להיות תחושת התשה ופעמים רבות גם קיפאון ארגוני.
שיטת הניהול של בזוס מתמקדת בהפיכת תהליכים ליעילים וקצרים בזמן. יותר מכל, בזוס מאמין בצוותים שיכולים לנוע במהירות. לכן, הוא מעדיף להימנע מחשיבה קבוצתית מסועפת.
בהתאם, בזוס קבע את "חוק שני מגשי הפיצה", לפיו, אף צוות לא צריך להיות גדול יותר ממספר האנשים שיכולים לאכול 2 מגשי פיצה. לשיטתו, עם צוות של 5 עד 7 אנשים, חברות יכולות למצוא את האיזון הנכון בין מיומנות וניסיון לבין ביצוע בקצב מהיר. 

לקריאה נוספת, לחץ כאן

אילון מאסק | Tesla
מאסק הוא יליד דרום אפריקה וכיום הוא מחלק את זמנו בין קנדה לארה"ב. כבר בגיל 12 הוא לימד את עצמו תכנות. מאסק פרץ בעולם היזמות והעסקים כאשר הקים את PayPal ובמאי 2002 הוא הקים את SpaceX. כבר שנה לאחר מכן, הקים את טסלה, יצרן רכב חשמלי ופאנל סולארי, והוא המנכ"ל שלה עד היום.

מסר ניהולי מאילון מאסק: שבירת היררכיות של תקשורת פנים ארגונית

אחד הדברים היותר מזוהים עם הסגנון הניהולי של מאסק, הוא האופן בו הוא תופס ערוצי תקשורת פנים ארגונית. לדעתו, ערוצי התקשורת ה"רגילים", ההיררכיים, הורגים רעיונות ומפריעים לשגשוג.
מדובר באג'נדה ייחודית השונה מהמקובל ברוב הארגונים. מבחינת מאסק, האידיאל הוא תקשורת נטולת היררכיות, וערוץ תקשורת פתוח, כך שכולם יכולים לדבר עם כולם באופן ישיר כל הזמן. ארגונים שיפעלו כך, לדעתו, יהיו יעילים ומוצלחים יותר.
לפני מספר שנים, מאסק הפיץ לכל עובדי טסלה מייל ובו הוא מפרט כיצד הוא מצפה שהעובדים בטסלה יתקשרו: "כל מי שעובד בטסלה יכול וצריך לשלוח דוא"ל או לדבר ישירות עם מי שצריך בכדי לקדם בצורה המהירה ביותר את הפתרון הטוב ביותר לטובת הארגון. אתה יכול לדבר עם מנהל אחר ללא אישורו של המנהל הישיר שלך, אתה יכול לדבר ישירות עם סמנכ"ל במחלקה אחרת, אתה יכול לדבר איתי…"

לקריאה נוספת, לחץ כאן

סונדאר פיצ'אי |Google 

סונדאר פיצ'אי הוא מנהל טכנולוגי, אמריקאי ממוצא הודי, המכהן מאוגוסט 2015 כמנכ"ל חברת גוגל.
פיצ'אי התחיל את דרכו כמנהל המוצר של גוגל ואת המינוי למנכ"לות אחת החברות המשפיעות בעולם הוא קיבל לאחר שהארגון עבר שינוי במבנה הניהול.

מסר ניהולי מסונדאר פיצ'אי: מנהל "משעמם" הוא מנהל טוב

פיצ'אי הוא מנכ"ל ייחודי ושונה בנוף המקומי של עמק הסיליקון. סוג האישיות המזוהה באופן סטראוטיפי עם מנכ"לי העמק המפורסם הוא של מנכ"ל עוצמתי וכריזמטי, שתמיד לא מסכים עם כולם, מקפיד להיות יצירתי במיוחד ויוצא דופן, נוטה להפכפכות ואף לקפריזיות (חשבו למשל על תדמיתו של סטיב ג'ובס).
יש שיגידו כי פיצ'אי הוא מנכ"ל משעמם, יציב ולא מפתיע – אך נראה כי זו אסטרטגיה מנצחת עבורו. המנכ"ל היוצא של גוגל תיאר את פיצ'אי ככזה ש"תמיד יורה ממש באמצע". לדעתו, פיצ'אי הוא "האיש המשעמם הטוב ביותר לחברה".
להיות מנהל "משעמם" מעיד על יציבות רגשית, אורך רוח ונועם. מחקרים מראים כי בניגוד לאמונה הרווחת, מנהלים אשר נתפסים כצפויים ואמינים נוטים להיות היעילים ביותר. בסופו של דבר, המנהלים הטובים ביותר הם המנהלים העקביים.

 לקריאה נוספת, לחץ כאן 

 דניאל זאנג | Alibaba
דניאל זאנג הוא מנכ"ל קבוצת Alibaba הסינית, אחת מחברות המסחר הקמעונאי הגדולות בעולם.
אחד מהישגיו המרכזיים של זאנג כולל את הפיכתו של "יום הרווקים והרווקות" (Singles Day) למכשיר קידום פנומנלי עבור פלטפורמות הקניות המקוונות של החברה. כיום, יום הרווקים והרווקות הוא אירוע שנתי עם מכירות ברוטו גבוהות פי שלושה מאשר ה"Black Friday".

מסר ניהולי מדניאל זאנג: מנהיגות פירושה לעצב את העתיד
"לא היו בוחרים אותי למנכ"ל Alibaba לו הייתי רק מנהל ולא מנהיג" אומר זאנג. עבורו, ההבדל בין ניהול למנהיגות טמון בכך שהמשימה של מנהל היא הובלת צוות, בעוד שמשימתו של מנהיג היא עיצוב העתיד.
זאנג מסביר שעל מנת לעשות זאת המבט שלך צריך להיות מופנה לטווח הרחוק ומחפש הזדמנויות. עליך להישאר ערני כל הזמן, אפילו בשנתך. עליך תמיד ללמוד את העתיד, להמציא, ולהיות מוכן להביס תוצרים קודמים שלך לטובת חדשים.
כאשר אתה מזהה הזדמנות, ברגע הקריטי, עליך להסכים להיות ""All In, כלומר להמר בגדול ולקחת בחשבון שאולי תפסיד. קח את כל האחריות ואל תישאר רק משקיע או תומך המתבונן מהצד.
קשה לעשות זאת לבד. זאנג מזכיר פתגם לפיו "אינך יכול לראות את ההר מההר" – כלומר על מנת לקבל תמונה מלאה על העתיד עליך להתרחק, וגם למצוא אנשים שיכולו לתת לך נקודות מבט אחרות.
את האנשים שלו זאנג מגייס בהתאם – הרפתקנים שלא מחפשים יציבות או הבטחה להצלחה, אלא רוצים מסע שיוכלו לספר עליו בגאווה לנכדים שלהם.

 לקריאה נוספת, לחץ כאן

עם אילו מעקרונות הניהול אתה הזדהית? ואילו עקרונות נוספים אתה מביא לעשייה הניהולית שלך?

מתוך הכלי אקטואליה וניהול של Manager'sGPS  – כלים ניהוליים בדיגיטל.

עוד לא מכירים את MGPS שלנו? לחצו כאI

Explore more

Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא
Blog

אני פורים, אני פורים שמח ומבדח? פורים בארגונים בצל המלחמה

מנהלות משאבי אנוש העלנו בפנינו לאחרונה דילמה שקשורה בחגיגות השנה. יש לא מעט ארגונים בהם פורים הוא ה-חג שמגיע עם מסיבה גרנדיוזית והרבה השקעה. זה מתאים השנה? זה מתאים לחגוג בכלל?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות