נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

08:47 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מנהיגות – לא מה שחשבת

אתמול התקיימה בכנס ה-ASTD הרצאה של פרופסור ג'ים קולינס, חוקר מוביל בעולם המנהיגות, אשר כתב, בין השאר, את הספרים – "גלגל התנופה – מטוב למצוין" ו"לנצח נבנו" (בעברית בהוצאת פקר).

פרופ' קולינס נתן את הרצאתו למליאת כלל משתתפי הכנס. מדובר ב-8,000 איש אשר התקבצו באולם כנסים ענק להרצאה מרתקת, ולא פחות מזה – ל-SHOW  בלתי רגיל שהחל במופע אקרובטי אנרגטי, מוזיקה, תאורה דרמטית, תרגום סימולטני ל-3 שפות, פרסומות סמויות וגם כריזמה ורטוריקה מהוקצעת. אמריקה.

הדבר הכי חזק שאני לוקחת מההרצאה זה המענה לשאלה – מהו ה-X פקטור, הממד הקריטי, אשר מבחין בין מנהיגים טובים לבין מנהיגים מצוינים? קולינס תיאר תוצאות מחקרים מהעשור האחרון, אשר בחנו את המנהיגים של החברות המצליחות ביותר בעולם, והמסקנות שלו מרתקות:

  1. להיות מצוין אינו קשור לנסיבות החיצוניות. הנטייה הטבעית שלנו היא להאמין שבנסיבות שוק מסוימות או תחת השפעות גיאופוליטיות כאלה ואחרות – נוצרות או נחסמות ההזדמנויות של החברה להצליח. התשובה המחקרית היא שאנחנו טועים. זה לא שזה לא משפיע, אבל השאלה היא מה אתה כמנהיג עושה עם זה. קולינס בדק למשל, בהקשר זה, האם למנהיגים המוצלחים ביותר היה יותר 'מזל' מלאחרים (מזל הוגדר כ'אירוע' – שלא גרמת לו, שיש לו פוטנציאל להשפעה חיובית או שלילית ויש בו אלמנטים של הפתעה)? התשובה של המחקר הייתה – לא, המנהיגים המוצלחים ביותר אינם ברי מזל. ההבדל שנמצא היה טמון במה הם עשו עם אירועי המזל האלה.
  2. המרכיב הכי משמעותי, ה-X פקטור של עולם המנהיגות הוא אינו כריזמה. הוא גם אינו אגו בריא, בטחון עצמי או דחף חזק להצלחה. כל אלו חשובים מאד, אבל יש אותם להרבה מאד מנהלים ומנהיגים מסביבנו. המחקר מראה שהמרכיב הייחודי הנוסף הוא צניעות. כן, צניעות. הצניעות לדעת לבחור אנשים טובים ממך לתפקידים ניהוליים בכירים, היכולת לשאול אנשים מה הם חושבים על פני להגיד להם מה אתה חושב, היכולת לפקפק בעצמך וגם היכולת לשרת מטרות ותהליכים שיישארו אחריך בארגון….

אז כמה מנהיגים כאלה יש מסביבנו? לא הרבה, אבל יש.

המסקנה המעודדת של קולינס היא שבתהליך הדרגתי ומנוהל אפשר בהחלט לפתח מנהיגים כאלה וזה כבר התפקיד שלנו.

נכתב על ידי נטע רביד גולן.

*נטע רביד גולן היא יועצת ארגונית ומנהלת תחום משאבי אנוש ב"לוטם"

Explore more

Blog

זום אין – סקרי חוויית עובד

מפגש היכרות עם פתרונות לוטם סנסינג למדידת חוויית עובד. במפגש נתייחס למציאות הנוכחית והשפעותיה על חווית העובד ורמת המחוברות, על חשיבות הסקר בימים אלו, תוצרים וכלים ניהוליים ליום שאחרי.

רוצה לקרוא
Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות