נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

04:27 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מונדיאל 2018 – מה אתה יכול למדוד מזה?

ללא קשר למשחקים הטובים במונדיאל, לשערים הרבים ולתוצאות המפתיעות, מונדיאל זה יכנס לדפי ההיסטוריה בזכות השימוש במערכת ה- (VAR (Video Assistant Referees המסייעת בשיפוט המשחקים.

במאמר המקושר "ה-VAR חדשני, משבש ומגוון", בודק ניב נחליאלי את השפעת מצלמות ה- VAR על משחקי המונדיאל. נחליאלי מציג את המושג "חדשנות משבשת" שטבע פרופ' קלייטון כרינטנסן מאוניברסיטת הארווד כהסבר לניצחונן של נבחרות חלשות. לטענתו שינויים טכנולוגיים משבשים את הסטטוס קוו של השוק ומעניקים יתרונות לחלש על פני החזק. הטכנולוגיה החדישה אילצה את המאמנים, השחקנים והשופטים להתמודד עם שינויים רבים, בפרט אלו המתקשרים לעולם המדידה.

 ומה אתה כמנהל יכול ללמוד מזה?

  1. עצם המדידה יוצרת השפעה– העובדה שפרסו מצלמות רבות שתפקידן למדוד את מהלכי השחקנים כבר יצרה השפעה רבה על התנהלות המשחק, עוד לפני ניתוח ובחינת הנתונים. גם בעולם הניהול, צורת עבודתם של העובדים, מושפעת ישירות מעצם הידיעה על המדידה. כך למשל כמנהל תוכל להסיק כי עובד שצריך לדווח על המשימות שביצע בסוף כל יום, כנראה שיהיה ממוקד יותר להשגתן – רק מעצם הדיווח היומי.
  2. המדידה ככלי עזר לקבלת החלטות– הנתונים שמתקבלים משרתים את השופט ויכולים לעזור לו לקבל החלטה מושכלת וצמודה יותר למציאות. כך גם הנתונים שמועברים לך בנושאים השונים. לכן, עליך להתייחס לנתוני המדידה ככלי עזר לקבלת החלטות. בסופו של דבר ההחלטה היא בידיים שלך.
  3. התאמת האסטרטגיה למדידהניתן לראות כי במהלך המשחקים השחקנים משנים את האסטרטגיה שלהם לאור המדידה החדשה. למעשה, המאמן היה צריך לאמן את השחקנים לאסטרטגיה חדשה, עוד לפני תחילת המונדיאל, בהתאם לצורת המדידה החדשה. כך גם אתה כמנהל, לא פעם עליך להתאים את האסטרטגיה שלך לאופן בו אתה נמדד, על מנת להתמקד ולהשיג את היעדים המצופים ממך. 
  4. הפקת לקחים מידית מהמדידההמדידה במונדיאל הייתה קיימת גם לפני כניסת הטכנולוגיה החדשה, אך העובדה שהשימוש במדידה זו נעשה בזמן אמת משנה את חוקי המשחק. ההשפעה המהירה בזמן אמת על המשכיות המשחק, מעניקה למדידה השפעה עצומה. כך גם בניהול, התגובה שלך למדידה צריכה להינתן בזמן האפקטיבי ביותר עבור העובד וקרוב ככל הניתן לזמן אמת.

עכשיו תורך, מה אתה מודד במחלקה שלך וכיצד המדידה משפיעה על צורת הניהול שלך?

לכל הפרטים על ManagerGPS, פלטפורמה דיגיטלית לפיתוח מנהלים, לחץ כאן

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות