נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

02:06 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

אירוויזיון 2019 | הָעֵזו לחלום

מה אפשר ללמוד מהאירוע הבינלאומי המונגש ביותר בהיסטוריה?

תחרות הזמר של האירוויזיון לשנת 2019 מתקיימת בימים אלו כאן אצלנו, בישראל.
הסיסמה הרשמית של התחרות היא "Dare To Dream" ("הָעֵזו לחלום") ובהשראתה, נבחר הסמליל הרשמי של התחרות אשר מבטא רעיונות של הכלה, גיוון ואחדות.

לא רק סיסמה
אירוויזיון 2019 יהווה פריצת דרך בתחום ההנגשה לאנשים עם מוגבלויות.
בפעם הראשונה בישראל, תאגיד השידור הישראלי יאפשר חווית צפייה חדשנית ומונגשת לעיוורים, לחירשים ולצופים עם מוגבלות קוגניטיבית. לצורך כך יופעלו שלושה ערוצי יוטיוב ייעודיים לכל אחת מהאוכלוסיות. חרשים וכבדי שמיעה יוכלו לצפות בשידור חי בערוץ היוטיוב המיוחד של "כאן" אשר ינגיש את המתרחש באמצעות כתוביות ומתורגמנים לשפת הסימנים. ציבור העיוורים וכבדי ראייה יוכל לחוות את השידור החי באמצעות קריינות המתארת את המתרחש על הבמה בזמן אמת. כך, העיוורים בישראל יהיו מעודכנים בפרטים הקטנים: התלבושות שנבחרו לזמרים ולמנחים, מה רואים בקטעי הקישור, איך נראית הבמה ואיך עוצבה התפאורה. בנוסף, תתבצע התאמה של תכני האירוע לאנשים עם מוגבלות קוגנטיבית על ידי פישוט לשוני: קריינות בשפה פשוטה, מיקוד רעיונות מרכזיים ושימוש במבנה תחבירי פשוט.
פרויקט ההנגשה מבוסס על חדשנות וערכיות, ולפי אנשי חטיבת הדיגיטל של "כאן", הוא מהווה פרויקט דגל אשר מציב רף הנגשה חדש לגופי התקשורת.

הכלה בארגונים | העתיד כבר כאן והוא מגוון
הנגשת האירוויזיון שולחת אותנו לחשוב על עצמנו. ישראל 2019 עדיין איננה יודעת להכיל באופן מלא את הקהילה העצומה של אנשים עם מוגבלות – שמונה כ-1.5 מיליון איש, 18% מהאוכלוסייה. אנשים עם מוגבלות נתקלים בקשיים יומיומיים וכן קושי אמיתי להשתלב בשוק העבודה ולתרום למשק הישראלי. החדשות הטובות הן כי בשנים האחרונות, העיסוק בגיוון והכלה בארגונים תופס מקום של כבוד בשיח.

גיוון (Diversity) והכלה (Inclusion) הן היכולת של ארגון להכיל מגוון רחב ככל האפשר של בני אדם המגיעים מאוכלוסיות ומתרבויות שונות, מתוך כבוד והערכה ותוך שמירה על הזכות למיצוי עצמי, להזדמנות שווה ולהתקדמות. נתונים מלמדים כי הדימוי של ארגון מגוון ומכיל, טוב יותר בעיני עובדיה ובעיני ציבור בעלי העניין בה. נוסף על כך, ארגונים מגוונים יותר הם בעלי ביצועים עסקיים טובים יותר, חדשניים יותר ובעלי קצב צמיחה גבוה יותר.

4 דברים שחשוב לדעת על גיון והכלה בארגונים

1. הכל מתחיל מלמעלה – גיוון והכלה בארגון יקרו אם אתה כמנהל תשים דגש על הנושא ותדבר עליו בהזדמנויות רבות ככל האפשר.

2. לא רק דיבורים, מעשים – הרבה יותר קל לדבר על הכבוד שאנו רוחשים לכל עובד, מאשר לרחוש את הכבוד בפועל. אם אתה רוצה "להכיל", חשוב אילו התנהגויות שלך משדרות כבוד וקבלה של שונות, ונסה להגביר את התדירות של התנהגויות אלו.

3. חשוב למדוד ניהול של תהליך ארגוני מתבסס על מדידה שלו. גיוון והכלה אינן שונות מכל תהליך ארגוני אחר. מצא דרכים למדוד אותן בארגון, על מנת לקבל תמונה שלמה. בדוק – באילו יחידות קיימת תחושה בקרב עובדים כי קיימת הכלה? אילו מנוהלים שלך נחווים כמנהלים מכילים יותר?

4. חשוב לתגמל – אחת מהפרקטיקות הארגוניות המשמעותיות ביותר בתהליכי גיוון והכלה הינה תגמול של דרג המנהלים על הישגיהם בתחום ביחידות אותן הם מנהלים. חשוב, באיזה אופן אתה כמנהל יכול להיות מתוגמל ועל מה? כיצד אתה יכול לתגמל מנוהלים שלך על הכלה?

ביצוע נכון של תהליכי גיוון והכלה משלב בתוכו סקרנות, הומור, ומפגש אמיתי עם האחר, ובהתאם לאופי הייחודי שלהם יש להם פוטנציאל הצלחה גבוה.

ועכשיו אנחנו: האם אנחנו כמנהלים בוחרים לשים דגש על נושא הגיוון וההכלה בארגון שלנו?

מתוך הכלי אקטואליה וניהול של Manager'sGPS  – כלים ניהוליים בדיגיטל.
למידע נוסף, לחץ כאI

Explore more

Blog

זום אין – סקרי חוויית עובד

מפגש היכרות עם פתרונות לוטם סנסינג למדידת חוויית עובד. במפגש נתייחס למציאות הנוכחית והשפעותיה על חווית העובד ורמת המחוברות, על חשיבות הסקר בימים אלו, תוצרים וכלים ניהוליים ליום שאחרי.

רוצה לקרוא
Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות