נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

01:54 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

אז מה היה לנו? תובנות מכנס Digital Insideout

 ריכוז התובנות המרכזיות מטובי המומחים שעשו לנו כנס מלמד ובלתי נשכח:

העברת חברה מהקמה לצמיחה
מיכל קיסוס הרצוג (מנכ"לית PEPPER)

  • הפוך גוטה, הפוך. אחד הדברים שמסקרנים בפפר הוא איך יתכן שיש כאן מוצר שמתאים לאוכלוסיה מסוימת ולא לכולם ועדיין, הוא בצמיחה אדירה? מדבריה של מיכל אנחנו למדים כי התשובה טמונה בדיוק כאן: סוד ההצלחה של פפר הוא מוצר צר ומדויק העונה על צורך ספציפי. ככל שתדייקו את המוצר וככל שתתאימו אותו לצורך קיים, תוכלו לתת ערך אמיתי ולבלוט בשוק.
  • 3 עקרונות עבודה במעבר של ארגון מהקמה לצמיחה:
    • פוקוס. גבשו אסטרטגיה ברורה והתמידו בה. אסטרטגיה זו החלטה על מה לא עושים.
    • תמדדו. אבל לא רק בדיעבד… חייבים לקבוע יעדים מתואמי אסטרטגיה ולהימדד כל הזמן. מדידה היא כוכב הצפון שצריך לכוון את הספינה וגם כל עובד ועובד בה.
    • יש ערכים שאתם מזוהים איתם? גיבשתם תרבות ארגונית? כדאי לכם. ערכי חברה והתייחסות לעובדים שלנו בדיוק כמו ללקוחות שלנו, הם בסיס מהותי לצמיחה.

"let's talk people" – הון אנושי רלוונטי בשירות מדינה דיגיטלי
איריס נחמיה – ראש אגף בכיר תכנון אסטרטגי ומדיניות, נציבות שירות המדינה
אילון גולדשטיין – ראש צוות תכנון וניהול תהליכי שינוי, נציבות שירות המדינה
נטע רביד גולן – מנהלת פרופסיית מש"א, לוטם

  • דיגיטציה מציבה בפנינו אתגרים המחייבים אותנו להמציא את עצמנו מחדש בעולם העבודה. אם אתם חולמים להיות ארגון שמדבר דיגיטל צרו מנהיגות רשמית, שיתוף פעולה ואמון בין כל בעלי העניין יחד.
  • אז איך מכינים את ההון האנושי לתמורות הטכנולוגיות? הנה אסטרטגיה בת 4 שלבים שתעזור לכם להגיע:
    1. צרו מפת פערים רצוי – מצוי (מה קורה היום? ולאן תרצו להגיע?).
    2. אמצו מודל אבחון ארגוני שמתאים לצרכים שלכם. בניתם? אל תמהרו… התחילו בפיילוט. פנו ל3 מחלקות אמיצות וקיימו הרצה.
    3. בנו מדיניות ומערך כלים תומך ליישום בשטח.
    4. שנו תפיסה, דברו דיגיטל והניעו את האנשים שלכם לפעולה.
  • הגעתם ל"צומת הדיגיטלי", ברכות! בכדי לצלוח את הצומת, פעלו בכמה שלבים:
    • מפו מקצועות בסיכון בתוך הארגון. נסו להבין אילו מקצועות ייעלמו?
    • מפו את מקצועות העתיד. אילו תפקידים חדשים תצטרכו לקלוט בקרוב? אילו מיומנויות והכשרות תצטרכו לפתח? תמיד טוב לעשות בנצ'מארק וללמוד ממה שקורה בעולם.
    • צרו פתרונות לצמצום הפערים. הבנתם ש'מחר בבוקר' יהיו אגפים שלמים שאת רוב העובדים בהם לא תצטרכו? הכשירו אנשים למיומנויות נוספות ומקמו אותם מחדש. היו ערניים לנושאים הרכים: יכולות העובד, החששות שלו, מצבו המשפחתי. התאימו את הפתרונות לכל עובד בחליפה אישית.

"lets change perspective" – מובילי מערכות מידע כשחקן מרכזי בתהליך השינוי
יאיר פראנק – ראש רשות התקשוב הממשלתי לשעבר
רוני רבינר פפר – מנהלת חטיבה, לוטם

  •  איך הופכים מובילי מערכות מידע ליוזמים, למובילים ולשותפים מרכזיים? מתחילים בלחלום. בגדול. אחר כך? בונים צוות. האנשים שיכולים להוביל את המהלך הם אנשים שיכולים לחלום, לפתח אסטרטגיה, להפוך אסטרטגיה לתכנית עבודה, אנשים שמבינים את הביזנס הרבה פעמים הרבה יותר טוב מהמוביל העסקי.
  • הכשרה, הכשרה, הכשרה. גם אם השונות בין אנשי הצוות היא אדירה, בנו תכנית הכשרה שתתן מענה לכולם.
    אם תרצו, אפשר לסמן 3 מעגלי הכשרה מרכזיים:

    • חשיפה למיומנות טכנולוגית
    • רכישת כלים בניהול ומנהיגות
    • חיבור למגזר בתוכו אתם פועלים

"let's mooc it" – מה למדנו ממיליון וחצי אנשים שנחשפו ללמידה דיגיטלית?
אסף וייס – מנהל למידה דיגיטלית, שיווק ומחקר, קמפוס מטה ישראל דיגיטלית
מיכל טובי – מנהלת יחידת הדיגיטל, לוטם

  • אנשים לומדים היום אחרת. בשנים האחרונות יש נסיקה מתמדת של למידה ארגונית דרך מוקים. נכון, גם היום יש סטודנטים ויש גם ספרים, אך הקשר ביניהם הולך ומתרופף.
  • הכירו: הלומד החדש. נולדה קטגוריה חדשה בעולמות הלמידה ויש להתייחס אליה. לרוב, הלומד החדש ירצה ללמוד ולרכוש כלים בזמן ובקצב שלו.
  • שימוש במוקים ככלי עבודה. שוק התעסוקה עובר שינוי תהומי גם בפרספקטיבה של למידה. המסלול המוכר של למידה מסודרת ואחריה יציאה לעשרות שנים בשוק העבודה – כבר לא רלוונטי. מקצועות נעלמים, מקצועות חדשים צצים. כמעט שליש מהעובדים העידו על עצמם שהם לומדים דרך מוקים, ללא סיוע ואף ללא ידיעה של המעסיקים שלהם. אז איך אפשר להשתמש במוק ככלי עבודה? למשל, במקום לפרסם מודעת דרושים קלאסית, צרו מוק הנוגע לתוכן המשרה, שיהווה אמצעי לגיוס ומיון עובדים.
  • אי אפשר לדבר על למידה דרך מוקים מבלי לדבר על הסטורי של אווה. ביום השואה האחרון קרה כאן משהו גדול. יוצרי הסטורי של אווה לקחו נושא הצרוב כל כך חזק בזיכרון הקולקטיבי שלנו ולימדו אותו באמצעות סטורי באינסטגרם. הרשתות סערו, בלוגרים ועיתונאים דיברו על רדידות הפלטפורמה, היו שדיברו על ההנגשה ועל הרלוונטיות לדור העדכני. בסופו של דבר, המספרים מדברים בעד עצמם, הסטורי של אווה זכה לחשיפה גדולה בכל העולם. זהו קייס סטאדי שאפשר ללמוד ממנו הרבה, ואולי השיעור הכי גדול שלנו ממנו הוא שהדיגיטל מאפשר להנגיש ידע על כל נושא, לכל סוג של לומד ובצורה אפקטיבית.
  • מה אנחנו יכולים ללמוד על עולם הלמידה הארגונית הדיגיטלי מתוך הסטורי של אווה?
    1. סטוריטלינג – ספרו סיפור. סיפור נוגע בנו, מרגש אותנו, יוצר אצלנו אמפתיה ונשאר בזיכרון טוב יותר. סיפורים זו דרך מצוינת ללמידה.
    2.  זיהוי פרסונות – נברר עם עצמנו: מי קהל היעד שלנו? איך הם אוהבים ללמוד? בני כמה הם? הם לומדים במובייל או במחשב? נזהה את קהל היעד כדי להבין איך נוכל לעניין אותו ואיך ניצור לו אתגרים. הכי חשוב: נפגוש אותו כבר במהלך הפיתוח, נלמד ממנו ונקשיב לדעתו.
    3. בחירת פלטפורמה רלוונטית – יוצרי הסטורי של אווה בחרו ללמד את סיפורה של אווה היימן דרך פלטפורמת האינסטגרם כיוון שכיוונו לקהל יעד בגילאים 13-30. רוצים להעביר מסרים? בחרו היכן לעשות את זה.
    4. בחירת הפקה מתאימה – חשוב להיחשף לצורות שונות של הפקה, להבין שיש תקציבים שונים ולזכור כי הרעיון הוא להינות מיתרונות המדיה הטלוויזיונית, ולא להעתיק את הכיתה למסך.

  let's create an experience– שדרוג חוויית הלקוח באמצעות כלים דיגיטליים
טוני כהן – סמנכ"ל שירות ושיווק, מכבי שירותי בריאות

  • דיגיטל יכול להיות חלק מפונקציית הייצור. מאוד קשה לעשות היום פרויקטים דיגיטאליים מבלי לקחת בחשבון שהנושא מצריך שינוי מהותי בתרבות הארגונית. זה לא רק ממשק משתמש, זה תהליך שלם שהארגון חייב להיות חלק ממנו וצריך לדעת לרתום את השחקנים המרכזיים.
  • רוצים לשדרג את חוויית הלקוח דרך כלים דיגיטליים? הנה כמה נקודות למחשבה:
    1. בעולם בו אנחנו רוצים לייצר one stop shop, הדיגיטל יכול לעזור לעשות חיבורים.
    2. Not invented here – כדי לייצר תהליכים מעולים בזמן יחסית קצר, תעשו שיתופי פעולה, לא כל דבר חייבים להמציא מחדש.
    3. שמעתם כבר על השיווק החדש? היום, כדי לשווק חוויית לקוח, צריך לקיים חשיבה מתמדת על חוויית המשתמש ויצירת ערך. כל השקעה במשאב המשתמש יכולה לחסוך המון כסף בשיווק בהמשך.
    4. חיבור הארגון למהלך – טקטי לעומת אדפטיבי. המון פעמים אנחנו כמנהלים חושבים שהשינוי הוא שינוי טקטי, שיש לנו לו"ז, גאנט שצריך לעמוד בו והנה האפליקציה באוויר, נהדר. אבל… הרבה פעמים אנחנו מפספסים את הצורך ביצירת אמון במערכת. גם בארגון שהוא חדשני ומאתגר את עצמו, יש פרויקטים שמצריכים שינוי אדפטיבי עמוק.

*אודליה אבינועם- יועצת ומפתחת למידה ביחידת הדיגיטל בלוטם

Explore more

Blog

זום אין – סקרי חוויית עובד

מפגש היכרות עם פתרונות לוטם סנסינג למדידת חוויית עובד. במפגש נתייחס למציאות הנוכחית והשפעותיה על חווית העובד ורמת המחוברות, על חשיבות הסקר בימים אלו, תוצרים וכלים ניהוליים ליום שאחרי.

רוצה לקרוא
Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות