נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

11:48 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

על מה שבין פילאטיס לפיתוח מנהלים

סמדר צלליכין – סבו, מנהלת החטיבה הגלובלית בלוטם, פוגשת מידי יום צוותי HR, מנהלים ומנהלות מחברות הייטק, עם אתגרים מורכבים ורצון למצוא תפיסות וכלים שיעזרו לעשות סדר במציאות הכאוטית של השנתיים האחרונות. מה הם הכלים הדרושים לעת הזו ואיך כל זה קשור לפילאטיס? התשובות בבלוג של סמדר:

ערב, מגרש כדורסל מקורה, חבורה של 20 מבוגרות ומבוגרים שוכבים על מזרון כשהרגליים עוברות ונמתחות לעבר לראש, תנוחה קצת לא נוחה ועדיין כולם מנסים. חלק מגיעים, חלק עוד יגיעו ואני חושבת על תכנית פיתוח מנהלים בחברה בה ביקרתי בה היום. פגשתי שם מנהלת HR שכמו מנהלות HR אחרות, מנסה לנווט גם היא בתוך הסערה, להבין את מציאות הגיוסים, העזיבות, תכנון השנה ואיך להביא לזה שהמנהלים והמנהלות יהיו מרוצים וגם היא תחווה תחושת הצלחה.
פשוט, לא? 😊

בעודי מאתגרת את עצמי להגיע רחוק יותר ומתוח יותר שם על מזרן הפילאטיס, אני חושבת על הקצוות שאותה מנהלת HR והמנהלים בארגון מתמודדים איתם: 

עובדים שלא רוצים לחזור למשרד, מנהלים שרוצים להחזיר למשרד,

עובדים שמחפשים את הדבר הבא, גל התפטרויות, קושי בגיוס,

ניהול היברידי, עומסים רבים מול דאגה ל- Wellbeing, מבנה ארגוני משתנה ועוד…

ואיך כל הבלגן הזה מתחבר לאימון הפילאטיס שלי?

בפילאטיס, אנחנו עובדים על חיזוק שרירי הליבה שלנו. אנחנו רוצים לחזק את היציבה בזמן תנועה.  מתוך המיקוד בליבה, תבוא יכולת הגמישות והתנועה.

ועכשיו לניהול: כשהכל זז והתנועה מחויבת במציאות, אנחנו נדרשים לחזור ולהתמקד בליבה שלנו, להיות מחוברים למי שאנחנו, למה שאנחנו מאמינים, לערכים שלנו כבני אדם, כמנהלים, כארגון. זו השעה להיות מקורקעים ומחוברים למרכז, לליבה שלנו.

משם נוכל לנוע בביטחון בתוך המרחב ולהחליט אילו התנהגויות באמת חשובות לנו ואילו התנהגויות פחות מתאימות, נוכל לקבל החלטות, לשנות דעות, לנסות דברים חדשים, להיכשל ולנסות שוב. כשגבולות הגזרה ברורים ומוגדרים, נוכל להרגיש בטוח ונוח לנוע, ואם צריך גם להגמיש את הגבולות, בידיעה שגם אם נכשל יש לנו לאן לחזור.

אז איך מחזקים את שרירי הליבה של הארגון?

  • יודעם מה ה"למה" שלי? ומה ה"למה" של הארגון
  • מחליטים מה חשוב לנו עכשיו – ואיך נמדוד את מה שחשוב לנו
  • מחליטים מי השותפים שלנו לעשייה ובאמת משתפים אותם תוך יצירת ערך עבורם
  • מחליטים מה מתחילים לעשות, מה עוצרים מלעשות ועם מה ממשיכים

איך מתגמשים ומותחים את התנועה?

  • מנסים כל פעם משהו, חדש. מצליחים או נכשלים ומדברים מה עבד לי / לנו ומה לא
  • מה בפעם הבאה נעשה אחרת שיצליח יותר. מאתגרים את עצמינו עוד קצת נותנים לעצמנו לעמוד על קצות האצבעות וגם נחים.
  • מחברים מישהו שיכול למתוח אותנו, ברעיון, בגישה, מפתחים סקרנות לתהליכי למידה
  • יוצרים פשטות, מפרקים מורכבויות לחלקים קטנים כדי שנוכל לעכל אותם
  • יוצרים שותפות בין מה שמחבר ומקרקע לבין מה שמותח.

איך יוצקים את כל התוכן הזה לתהליכי וסדנאות פיתוח מנהלים?

דברו איתי: סמדר צלליכין -סבו, מנהלת חטיבת הגלובל ב-Lotem
 052-5654877 | smadara@lotem.co.il

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות