נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

11:13 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

עבודה היברידית- הטוב, הרע והמכוער

בלוג זה פורסם לראשונה ללקוחות Manager's GPS לפיתוח מנהלים: כלים ניהוליים בדיגיטל.
מה זה אומר כלים ניהוליים ב-Mgps? כדאי שתכירו>>

יתרונות וחסרונות העבודה ההיברידית, ומה אפשר לעשות עם זה?

עבודה היברידית מציעה שילוב של נוחות ופרודוקטיביות.

  • העובד לא מבזבז זמן על נסיעות ופקקים, או בלנסות ולהתרכז בעבודה באמצע משרד רועש. במקום זאת הוא יכול לנצל את שעות העבודה שלו לביצוע משימות בצורה יעילה, ממוקדת וטובה.
  • סביבת עבודה היברידית מכילה יותר (inclusive) עבור עובדים שמטפלים בבני משפחה (יכולים ליצור איזון ואוטונומיה בשבוע העבודה שלהם, לבלות זמן עם הילדים ולהשלים מטלות בית), עובדים שגרים רחוק ונאלצים לבזבז זמן רב בנסיעות, עובדים בעלי נגישות פחותה לתחבורה, או עובדים בעלי מוגבלות פיזית או מנטלית.

יחד עם זאת, יש גם חסרונות לעבודה היברידית.

  • העדר יצירת קשר עם חברי צוות – עובדים במשרד מתחברים עם מי שנמצא סביבם באופן טבעי. בעבודה מרחוק אין את האלמנט הזה.
  • רחוק מהעין רחוק מהלב – עובדים שעובדים מרחוק עלולים שלא לזכות בהכרה ובהוקרה לה זוכים אלו שעובדים קרוב למנהל – במשרד.
  • במידה ואין לעובד תנאים נוחים לעבודה מהבית (אינטרנט מקוטע, רעש, העדר מקום לעמדת עבודה) זה עלול להקשות עליו את העבודה.

להתגבר על בעיות המודל ההיברידי

המודל ההיברידי יכול להראות כמודל אולטימטיבי – נוחות, אפקטיביות, איזון בית-עבודה ועוד. אבל במציאות, כמו במציאות- שום דבר אינו מושלם.
אם כן, כיצד ננהל צוות היברידי בצורה נכונה?

  • שימו לב היכן השדרה הניהולית נמצאת -אם השדרה הניהולית יושבת בעיקר במשרד, סביר להניח שרוב העובדים יבחרו לעבוד מהמשרד. במידה והארגון לא מכוון לכך שהעובדים יעבדו בעיקר מהמשרד, יש לשים לב לכך. תרבות ארגונית בה השדרה הניהולית נמצאת בעיקר במשרד יכולה להוביל לחוסר שוויון בין העובדים שבוחרים להגיע ולכן להיות קרובים יותר להנהלה, לעומת אלו שבוחרים להישאר בבית.
    כיצד ניתן להתגבר על זה? 
    וודאו שהשדרה הניהולית עובדת באופן זהה פחות או יותר מהמשרד ומהבית.
  • היו מודעים למי מקודם ומי זוכה להכרה -מודל עבודה היברידי יכול להביא לכך שמי שזוכה לקידום הוא מי שנמצא במשרד… ובכך מנציח את תקרות הזכוכית של אוכלוסיות כמו נשים, עובדים מהפריפריה ועוד. למעשה, בסקר שנערך ע"י מכון המחקר האמריקאי גארטנר, נמצא כי 64% מהמנהלים נוטים לתת העלאות שכר גבוהות יותר לעובדים שנמצאים במשרד, לעומת אלו שעובדים מרחוק, מאחר והם מאמינים שאלו העובדים מהמשרד מגיעים לביצועים טובים יותר. למרות ההטיה הזו, הנתונים מראים כי עובדים מרחוק הם בעלי סבירות גבוהה יותר לביצועים מוצלחים מאלו שעובדים במשרד. 
    כיצד ניתן להתגבר על זה?
    וודא שאתה עובד גם מרחוק כך שלא תתן העדפה לאלו שעובדים מהמשרד.
    אמן את עצמך ואת המנהלים סביבך  לזהות הטיות נגד עובדים מרחוק כאשר מבצעים הערכת עובדים.
  • הציעו חוויה עקבית ואחידה -אחת מבעיות המודל ההיברידי היא שעובדים שבוחרים לעבוד בעיקר מרחוק מקבלים חוויית עובד שונה לחלוטין מאלו שמגיעים למשרד. 
    כיצד ניתן להתגבר על זה?
    על הארגון לשאוף עד כמה שניתן לתת לעובדים מרחוק ולעובדים מהמשרד את אותה החוויה. ניתן לעשות זאת על ידי יצירת קווים מנחים שנותנים העדפה ברורה לתקשורת מקוונת מאשר תקשורת פנים מול פנים. במידה והארגון החליט לתת העדפה לתקשורת מקוונת, יש לתכנן פגישות ואירועים כך שכל עובד יצטרף מהמחשב במשרד או בבית שלו.
    -לחילופין, במידה והארגון מרגיש שתקשורת מקוונת בלבד אינה מתאימה לו, ניתן ללכת על מתכונת משולבת. למשל, לקבוע שפגישות מסוימות יתקיימו פנים מול פנים, ובימים בהם פגישות אלו מתקיימות על העובדים להגיע למשרד.

Explore more

Blog

זום אין – סקרי חוויית עובד

מפגש היכרות עם פתרונות לוטם סנסינג למדידת חוויית עובד. במפגש נתייחס למציאות הנוכחית והשפעותיה על חווית העובד ורמת המחוברות, על חשיבות הסקר בימים אלו, תוצרים וכלים ניהוליים ליום שאחרי.

רוצה לקרוא
Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות