מחוברות בעידן הקורונה

מה העובדים שלכם מרגישים וחווים? מה האנרגיות שלהם?  מה קשה להם ומה מקל עליהם בתקופה זו? ומה הם חושבים על ההתמודדות של הארגון עם המצב?

מישהו באמת יכול לומר לכם?

התשובה היא כן!

השבוע השתתפתי בשיחת זום, רגע לפני שנכנסתי, הסתכלתי על הילדים שלי והבהרתי להם מפורשות: "אני נכנסת לשיחת זום מאוד חשובה עם לקוחות חדשים עד השעה 17:00."

"מותר להפריע לי רק אם מדובר בעניין של חיים או מוות! ואם זה כבר מוות אז במילא אין לי מה לעשות בנידון ….".

הפגישה מתנהלת בצורה מושלמת ואז נועה הקטנה דופקת בדלת, נכנסת לחדר ומושיטה לי פתק.

אני מתנצלת בפני הלקוחות ושואלת אותה אם זה ממש ממש חשוב? היא מסתכלת עלי במבט בוגר ומבטיחה לי שכן, מסתובבת ויוצאת מהחדר.

אני פותחת את הפתק וקוראת: "אמא, השעה כבר 17:00"..  

המציאות החדשה שוחקת את העובדים שלכם משלל סיבות:

  • מגבלות הריחוק החברתי העלימו את ההווי והחיבור הצוותי
  • היום שלהם בנוי מרצף ישיבות זום אין סופי מול המחשב
  • הנחיות משתנות חדשות לבקרים
  • הבית והעבודה מתערבבים
  • רבים מהם מטפלים בילדים, בהורים מבוגרים או בבן זוג במצוקה/בבידוד
  • משפחות ובודדים נכנסים ויוצאים מבידוד בהודעת סמס
  • השוק השתנה לגמרי ולא ברור איך תראה המציאות בעתיד הקרוב והרחוק
  • חוסר הודאות משפיע על אי- הבהירות במטרות וביעדים של הארגון ושלהם בתפקיד
  • מצוקה כלכלית במקרה ואחד מבני הזוג איבד מקור פרנסה
  • חרדה בריאותית אצל חלקם
  • מתיחות סמויה בין עובדים שנותרו לעבוד, לבין חל"תניקים לבין מפוטרים

 בקיצור, העובדים מבולבלים, מותשים ואיבדו את התקווה שזה זמני.

במרץ כולנו התחלנו בספרינט ואז איפשהו באמצע מאי חלחלה בקרב כולם ההבנה שמדובר בריצה למרחקים מאוד ארוכים ולמחוזות חדשים ולא מוכרים.

כולנו הבנו שהקורונה מייצרת מציאות חדשה שכולנו לומדים אותה יחד. העובדים שלכם שנתנו בתחילת הדרך את הנשמה, מתחילים לגלות סימני שחיקה והמנהלים בקו הראשון משוועים לכלים לניהול מרחוק ו/או לפרקטיקות חדשות שיעזרו להם להטעין את העובדים שלהם באנרגיה חדשה ומרעננת.

אז איפה באמת העובדים שלכם נמצאים? מה האנרגיות שלהם?  מה קשה להם ומה מקל עליהם בתקופה זו, מישהו באמת יכול לומר לכם?

ואם מישהו כבר צבר ניסיון בעידן הקורונה, האם התובנות שלו בהכרח רלוונטיות למגזר שלכם? אז זהו, שלא בהכרח, כל מגזר והמציאות שלו בעידן הקורונה.

יש לנו כמה לקוחות שהחליטו להיענות לאתגר ולשאול את העובדים שלהם עם מה הם מתמודדים? מה קשה להם ומה עובד עבורם יותר טוב?
ארגונים אלו קיבלו תשובות שיכלו למקד איתן מאמצים ולבנות תוכנית פעולה:

בחברה המעסיקה הרבה נציגי שירות למדו שהאתגר הגדול ביותר לעובדים שלה בעבודה מרחוק הוא הניתוק משאר חברי הצוות והם החליטו להשקיע בכלים למנהל לשמירה על ההווי והתמיכה הצוותית מרחוק.  

בארגון פיננסי למדו שהעובדים שלהם מעדיפים להמשיך לעבוד מהבית באופן חלקי גם בשגרה והנהלת החברה השקיעה בכתיבת מדיניות חדשה בנושא עבודה מהבית.

בארגון ייצור למדו עד כמה חשובה לעובדים שלהם תחושת השייכות והיציבות שהמותג מספק בתקופת המשבר וקיבלו חיזוק להמשיך ולהשקיע בתקשורת ארגונית ובעדכונים השוטפים.
הסקר באותו ארגון הציף גם פערים משמעותיים במוכנות של האתרים השונים לעבודה בימי קורונה ולשמירה על בריאותם של העובדים ומיהרו להתארגן בהתאם.

בקיצור, אם אתם מתלבטים איך להטעין את העובדים באנרגיות ואיך למנוע את השחיקה, פשוט תשאלו אותם!

זה הזמן לסקרי פולס קצרצרים שיזרזו לכם את תהליך הלמידה ויאפשרו לו לקרות תוך כדי תנועה.

אנחנו בלוטם סנינסג פה בשביל לעזור לכם להפיק את המירב מהזדמנות זו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל:

יעל אלפר, מנכ"ל, לוטם סנסינג,  yaela@lotem.co.il

נטע ליימן, מנהלת תחום היעוץ, netal@lotemsensing.com

אודות המחבר

יעל אלפר, מנכ"ל, לוטם סנסינג


השארת תגובה