נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

10:06 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מה הופך רכיב למידה דיגיטלי למנצח?

ליאור רזניק, מפתחת למידה ומנהלת פרויקטים בדיגיטל
מדברת על: מה הופך רכיב למידה דיגיטלי למנצח?

היי ליאור, תני לנו רקע קצר לנושא, על מה אנחנו מדברות בעצם?

על רכיבי למידה דיגיטליים: תהליך שהלומד עובר באמצעות כלי מלווה בדיגיטל. אם היינו מדברות לפני 10 שנים, הכוכבת של השיחה הזו הייתה הלומדה הקלאסית, כמו שאנחנו מכירים מפעם. מאז, עולם הלמידה הדיגיטלית עשה כברת דרך והיום אנחנו רואים מגמות וטרנדים ששואפים להתאים את התוכן, ככל האפשר, לחיים האמיתיים. בניגוד לחוויית השיטוט במרחבי הנטפליקס וספוטיפיי, בלמידה ארגונית, הרבה פעמים הארגון בוחר את התוכן עבור העובד. חשבו למשל על לומדת רגולציה, כמה קשב יש ללומד הממוצע לבצע אותה ביומיום העמוס? אם אנחנו מבקשים ממנו להתפנות מהשוטף ולהיות בחוויה של למידה, מתבקש שנייצר לו תהליך משמעותי ושנכבד את הזמן שלו.

איך זה קשור לרוח התקופה?

אנחנו בהצפת דיגיטל, רובנו נמצאים מול המסך שעות ארוכות מהיום. מצד שני, תוצרים דיגיטליים הם פתרון גמיש לתקופה בה עובדים נתונים לכל כך הרבה אילוצים ורעשי רקע. מתבקש שהלמידה תהיה גם היא כזאת, תכליתית, מגוונת ובביסים קטנים.


ספרי לנו, מה הפתרונות שאנחנו מציעים?

אנחנו מציעים מגוון של רכיבי למידה דיגיטליים המגיעים בשלל צורות, הנה כמה דוגמאות:

  1. לומדה קלאסית | מותאמת ללומד של ימינו שצריך את הכל קצר, תכל'סי, פשוט, יפה למראה ורלוונטי. לומדות מהסוג הזה מתאימות לנושא צר וממוקד והן מציעות מגוון של חוויות: סרטון מוטמע, טקסטים, שאלות למחשבה, דילמות. עם זאת, התוכן חייב להיות איכותי – לא נוותר על כך שהלומד יצא עם מה שצריך לדעת.
  2. מיניסייט | סביבת למידה – לומדה שבנויה על חוויה של שיטוט במרחב, בה אני יכולה לחפש ולמצוא תוכן שרלוונטי לי ולחזור אליו בקלות בהמשך. יש לכם שיחת משוב עם העובד בשבוע הבא? היום תדפדפו בלשונית הרלוונטית במיני סייט, אבל יום לפני השיחה חזרו אליה והתעמקו יותר. מיניסייט הוא למעשה כלי עבודה just on time.
  3. קפסולות למידה | לומדה מפורקת לפרקים המאפשרת "זום אין" קצר וממוקד, מעין סדרה של למידה. החוויה של הלומד היא תהליך מתמשך ומזוקק. איזה קליל זה ללמוד פרק שלם בקורס על ידי סשן למידה של 8 דקות?
  4. סרטונים אינטראקטיביים | ממשק המאפשר לנו לעצב וידאו, כך שהלומד בוחר את המשך העלילה ומתפתח איתה לאן שמעניין לו. גם כאן הדגש הוא בחוויית הבחירה.


יש לך דוגמה ספציפית שאת יכולה לספר לנו עליה?

לאחרונה פיתחנו מיני קורסים דיגיטליים שעוסקים בכישורי העתיד. כל מיני קורס מורכב מ-3 רכיבי למידה מגוונים. שילבנו בין פודקאסטים לסרטוני מומחה, קפסולות וסרטונים. ה- mix & match מאפשר חוויית למידה מפתיעה. כמובן שהמיומנות היא להתאים בין סוג התוכן לתוצר הנכון.

תני לנו 3 טיפים מנצחים לאיך עושים את זה.

  1. שלבו כוחות | תוצר דיגיטלי מביא לידי ביטוי את המקצועיות, הדיוק והקריאטיביות של המפתח יד ביד עם הצורך של הלקוח. אנחנו יכולים לעשות את התוצר הכי טוב בעולם בעינינו אבל אנחנו חייבים לבדוק שמבחינת הצד השני אנחנו קולעים.
  2. הנעה לפעולה במינון הנכון | אנחנו יודעים שלומד אקטיבי הוא לומד מעורב. מצד שני, אנחנו לא רוצים חוויה שמפעילה יתר על המידה, שהלומד ילחץ רק כדי להתקדם. בחרו את הטיימינג ואת מידת המעורבות הנדרשת. לפעמים זה בסדר פשוט לצפות בסרטון מעורר מחשבה.
  3. שחררו את העניבה | כדי ליצור עניין, כתבו פשוט. השפה יכולה לרגש ולפעמים גם להצחיק. זה גורם ללומד להרגיש שמדברים איתו בשפה שלו.

ליאור, תודה רבה.

תודה לך! אפשר להוסיף משהו? אנחנו יכולים לאתגר את המחשבה שלנו לגבי מה זה רכיב למידה דיגיטלי ארגוני ואיזה סוגים של תכנים יכולים להתאים לדיגיטל. אם חושבים על זה – עולם הלמידה של היום מציע לנו את כל הכלים כדי להפוך כל נושא לקפסולה או פרק פודקאסט. איך מתחילים? מדמיינים.

Explore more

Blog

זום אין – סקרי חוויית עובד

מפגש היכרות עם פתרונות לוטם סנסינג למדידת חוויית עובד. במפגש נתייחס למציאות הנוכחית והשפעותיה על חווית העובד ורמת המחוברות, על חשיבות הסקר בימים אלו, תוצרים וכלים ניהוליים ליום שאחרי.

רוצה לקרוא
Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות