נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

07:09 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

חם ממגרש הטניס באוסטרליה

חם ממגרש הטניס באוסטרליה

מה אנחנו יכולים ללמוד על ניהול מאחד המשחקים היוקרתיים בענף הטניס?

בימים אלו ממש, מתקיים טורניר אוסטרליה באליפות הגראנד סלאם. בטניס, "גראנד סלאם" הוא כינויים של ארבעת הטורנירים החשובים והיוקרתיים ביותר בעולם. טורנירים אלו, מתקיימים בכל שנה ב-4 מוקדים: אוסטרליה, צרפת, ווימבלדון (אנגליה) וארה"ב.

השנה, אליפות אוסטרליה הייתה אמורה להיות "מסיבת הסיום של הקורונה" ביבשת אוסטרליה ובענף הטניס עצמו. התוכנית הייתה אופטימית. אוסטרליה, אשר ניהלה בקפדנות את המלחמה בקורונה, קיוותה להכניס קהל לטורניר שלה – בתנאי שהטניסאים ישהו בבידוד. אבל אז, החלו הצרות להגיע: שחקנים בכירים מכל העולם נדבקו בנגיף רגע לפני ההמראה, שחקנים אחרים שהו בטיסה עם חולים מאומתים ונאלצו להיכנס לבידודים ארוכים מהמתוכנן, בלי יכולת לצאת מהמלון ולהתאמן, גל פרישות עצום מהטורניר וביקורת קשה מצד השחקנים הבכירים על התנהלות אוסטרליה בניהול האירוע.

למידה ניהולית | 3 זוויות התבוננות

  1. פרפורמנס הוא תלוי סיטואציה

אחד השיעורים שלמדנו מהגראנד סלאם השנה, הוא כי הצלחה על המגרש אינה תלויה רק ביכולת ובכישרון, היא תלויה במידה רבה גם בשמירה על כשירות ובהתאקלמות טובה למגרש.

בימים אלו אנו חוזרים לעבוד בהדרגה מהמשרד, אחרי כשנה בה עבדנו בעיקר מהבית. איך אנחנו מרגישים לגבי החזרה למגרש החדש-ישן שלנו? האם אנחנו מעט חלודים? האם אנחנו צריכים לעצור ולהיזכר בפרקטיקות ניהול פרונטאליות ואולי גם לתת לעצמנו רגע להתרגל אליהן מחדש?

  1. באיזה Mindset אנחנו עולים למגרש?

השחקנית הקזחית יוליה פוטינצבה (מקום 28 בעולם), הפכה את חדרה במלון למגרש מאולתר והראתה את "שגרת האימונים" שלה, כאשר היא מתאמנת מול אחד הקירות בחדר. כמוה, טניסאים רבים העלו קטעי וידאו של עצמם, אשר נראים כמעט הזויים ולא הגיוניים, בטח כשחושבים על העובדה שזו ההכנה היחידה האפשרית שלהם לאליפות.

סיטואציה סוריאליסטית זו, שולחת אותנו לחשוב על הדרך בה אנו מתמודדים עם אירועים חריגים בקריירה שלנו. באיזה Mindset אנחנו מגיעים לסיטואציה קיצונית מקצועית? האם אנחנו "משחקים מול קירות" כדי למקסם את הסיכוי שלנו לנצח, או שאנחנו מתקשים לשלוט ברגשות שלנו ומגיעים למשימה באנרגיות נמוכות?

  1. סיפורו של "הטניסאי האלמוני"

בסוף השבוע האחרון פרץ שם חדש בשמי עולם הטניס הבינלאומי: אסלן קראצב, "הטניסאי האלמוני". קראצב גדל והתחנך בישראל. בילדותו ובשנות נעוריו המוקדמות שיחק במרכז הטניס ביפו, עד שבגיל 16 החליט לעזוב לרוסיה בכדי להגשים חלום ולהשתייך לצמרת הטניס העולמית. כיום, קראצב מייצג את רוסיה בטורניר אוסטרליה ומגיע להישגים מדהימים.

לצד ההשתאות מפריצתו הגדולה, רבים בישראל חשים פספוס על טאלנט שאילו היו לו כל התנאים הדרושים כדי לפרוץ – הוא היה מסב לנו גאווה רבה.

סיפורו של קראצב מעורר מחשבה. האם אנחנו יודעים לזהות את השחקנים הטובים שלנו, להשקיע בהם ולבנות עבורם תשתיות שיאפשרו להם לגדול? האם אנחנו נותנים לטאלנטים שלנו את התחושה שאנחנו מאמינים בהם? ואיך אנחנו לא מפספסים כוכבים פוטנציאליים?

עכשיו אתה: חשוב על זוויות ההתבוננות ושאל את עצמך – איזו זווית נגעה בך במיוחד? מדוע? 

 

בלוג זה התפרסם ללקוחות MGPS, מערכת דיגיטלית לפיתוח מנהלים. למידע נוסף: lotem.co.il/mgps/

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות