נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

10:53 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

איך עושים סרטון למידה?

מנהל מערך הוידאו בלוטם ומתמחה בהפקת תכני למידה בוידאו מדבר על: איך עושים סרטון למידה?

היי אוהד, תן לנו רקע קצר לנושא, על מה אנחנו מדברים בעצם?
היום, יותר מתמיד, ברור לכולם שאי אפשר ללמוד בשיטות שלמדנו פעם. העולם החדש כבר כאן והוא נמצא במדיה. זה אומר שכל מה שפעם היינו רגילים לספר זה לזה פנים אל פנים, היום אנחנו חייבים לספר בפורמטים חדשים. האתגר הוא שאי אפשר לקחת את ההרצאה הרגילה שלנו, "לזרוק" אותה לדיגיטל ולצפות שזה יעבוד. זה לא עובד. המגרש הוא שונה והקשב שונה. לכן, אנחנו חייבים להתאים את התוכן לביסים קטנים ומהירים של עד 5 דקות, חייב לעשות אדפטציה לחוקים חדשים כאשר החוק המשמעותי ביותר הוא אורך התוכן.

איך זה מתקשר לרוח התקופה? מה השתנה?
האנשים השתנו. אי אפשר לצפות מאנשים שרגילים לחיות עם 100 ערוצים בטלוויזיה ורשתות חברתיות מסביבם, שיהיה להם את הקשב של פעם. מצד שני, אנשים היום קולטים דברים הרבה יותר מהר.

ספר לנו, מה הפתרונות שאנחנו מציעים?תמצות תוכן ארוך ומורכב לקליפים קצרצרים של תוכן ממוקד.היום אפשר לקפל עולם תוכן שלם למנות קטנות במגוון רחב של ערוצים ופלטפורמות: וידאו, פודקאסטים, סרטונים אינטראקטיביים, משחקים וחידונים ועוד. הרעיון הוא להגיש את התוכן מפורק בתצורות שונות, כך שהלומד יקבל חוויה מגוונת ויישאר בקשב גבוה.הגדולה היא לזהות את המאצ'ינג הנכון ולהתאים את הפלטפורמה לתוכן. אף קורס לא דומה לרעהו. כל פיתוח שלנו הוא Custom made לצורך. יש לך דוגמה ספציפית שאתה יכול לספר לנו עליה?כן. אנחנו עובדים בימים אלה על פרויקט מרתק מול הטכניון, קורס אתיקה בהנדסה. לכאורה נשמע שהתוכן מאתגר נכון? קורס פרונטאלי, "יבש", ללא ניסויים או מעבדות, המון חוקים. הצלחנו לפצח אותו בשלל צורות: עשינו סדרת סרטוני לימוד קצרים ומצחיקים, סדרת סרטונים נוספת שם הלומד נחשף למקרים ותגובות, לצד הסרטונים יצרנו תוכנית ראיונות פודקאסטית עם מומחים בתחום ובעצם – פירקנו את הנושא הרחב הזה למגוון של סרטוני וידאו ואודיו, שהפכו את חווית הלימוד לחוויה אינטראקטיבית ועשירה. תן לנו 3 טיפים מנצחים לאיך עושים את זה.

  1. תכתבו את התוכן הכי קצר שאפשר ואז תקצרו אותו עוד.
  2. תפתיעו את הלומד. סרטון שהתחיל עם אדם שמדבר למצלמה יכול להסתיים בסצנה של עשרה גברים שקופצים על טרמפולינה.

    שאלו את עצמכם אם הלומד מרגיש כל הזמן חוויה של עליה – ירידה – עלייה – ירידה. רק ככה נצליח לשמור על הקשב שלו.

  3. תמצתו את המסר למשפט. אם אנחנו לא מצליחים לתמצת את המסר לכמה מילים בודדות – כנראה שהמסר לא מזוקק מספיק.

    הדרך שעובדת לי היא לפרק את הנושא לתתי נושאים ולפרק כל תת נושא למשפט ליבה אחד, שהוא הכי הכי חשוב.

אוהד, תודה רבה.
תודה. אפשר להוסיף משהו? תיהנו. הפקת סרטון למידה הא תהליך מאתגר, אבל זה באמת מהנה ומותח יכולות.

רוצים לשמוע עוד?
Ohado@lotem.co.il
052-8638572

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות