נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

01:37 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

סיינפלד, הנחיתה על הירח וויקיפדיה העברית

הסתכלנו על חודש יולי לאורך השנים אחורה, ומצאנו בו פריצות דרך משמעותיות ומרגשות. בחרנו שלוש מתוכן, וחשבנו מה אפשר ללמוד מהן על ניהול.

20 ביולי 1969 | ניל ארמסטרונג נוחת על הירח, והוא לא לבד
כולנו שמענו על ניל ארמסטרונג. אבל מי מאתנו שמע על באז אולדרין, או על מייקל קולינס?

לפני 50 שנה נחת צוות אפולו 11 על הירח ועשה היסטוריה. עם נחיתת חללית העיט ("איגל") ארמסטרונג עצר את נשימתה של אמריקה ורבים בעולם כאשר דיווח: "יוסטון, כאן בסיס השלווה. העיט נחת". כמה שעות מאוחר יותר, ארמסטרונג הניח רגל אחת על קרקע הירח והכריז: "זהו צעד קטן לאדם – קפיצה גדולה לאנושות". זמן קצר לאחר מכן, הצטרף אליו אולדרין, חבר צוות למשימה. מול מצלמת טלוויזיה ששידרה את תמונותיהם בשידור חי למיליוני צופים בכדור הארץ, הם ביצעו את משימותיהם. הצוות השאיר באתר הנחיתה לוח ובו הכתובת: "כאן לראשונה הניחו אנשים מכדור הארץ את כף רגלם על הירח. יולי 1969 לספירה. באנו לשלום בשם כל המין האנושי".
השניים עזבו את הירח והתחברו אל תא הפיקוד, שם המתין להם מייקל קולינס, חבר צוות שלישי. השלושה נחתו בעזרת מצנחים באוקיינוס השקט מדרום-מערב להוואי.
על כוכבים מנצנצים וכוכבי צללים
צוות אפולו 11 מנה 3 חברים שעשו היסטוריה. אולם, עד היום, 50 שנה אחרי, כל העולם מדבר על ההישג של ניל ארמסטרונג, הראשון לדרוך על הירח. חברי הצוות של ארמסטרונג הגיעו להישג היסטורי אדיר בחשיבותו. היה להם תפקיד מוגדר וקריטי להצלחת המשימה. אולם, הם לא זכו לתהילה בסדר הגודל של ארמסטרונג.

נשאל את עצמנו: האם אנחנו יודעים מי הם כוכבי הצללים שלנו? מה זה אומר להיות חבר צוות "מספר 2"? על מה הוא מוותר? האם אנחנו מודעים למשמעויות, למחירים ולתחושות הסובבות את מספר 2? ומה התפקיד שלי כמנהל בתוך גלקסיית הכוכבים הזו?

5 ביולי 1989 | הפרק הראשון של "סיינפלד" משודר, כלום שיש בו הכול
סיינפלד נודעה היטב בתואר "התוכנית על כלום" ("A show about nothing"). הקומדיה שמבוססת על הפרטים הזניחים של היומיום הפכה לאימפריה.
ג'רי סיינפלד, כוכב הסדרה, מחזיק לפי ספר השיאים של גינס בשיא "השחקן שסירב להכי הרבה כסף", מכיוון שסרב להצעה להמשך התוכנית עבור 5 מיליון דולר לפרק!
ללכת עד הסוף ולעצור בשיא
סיינפלד וחבריו לתוכנית, גרמו לנו להתבונן על אנקדוטות חיים מצחיקות ואולי גם על מערכות יחסים עם אנשים. בניגוד למסגרת הקלילה והמצחיקה בתוכה מתקיימת התוכנית, אנחנו יכולים ללמוד רבות מג'רי סיינפלד על בחירות בקריירה. למשל, אנחנו יכולים ללמוד איך אפשר להקים אימפריה ולשבור שיאים אם הולכים עד הסוף, גם אם מבחינת רוב האנשים, העשייה שלנו "מדברת על כלום".
נוסף על כך, אי אפשר שלא לתהות מה גורם לאדם כל כך מוכר ומוצלח, לבחור יום אחד לסגור את המפעל שלו בשיא פריחתו. זהו צעד אמיץ שיש בו אמת והקשבה למצפן הפנימי הקיים בתוכנו.

בואו ניזכר: מתי לאחרונה עצרנו בשיא, רק כי נשארנו קשובים ונאמנים לעצמנו?

8 ביולי 2003 | ויקיפדיה העברית החלה לפעול, מפעל ידע עצום המושתת על קהילה מחויבת
ויקיפדיה העברית היא הגרסה העברית של אנציקלופדיית האינטרנט החופשית, ויקיפדיה. מודל הפעולה של מיזם זה, הוא מיוחד מאוד וכל כך פשוט.
היסוד עליו מושתתת ויקיפדיה, קובע כי לכל המשתמשים יש זכות לערוך ערכים. במקרים של אי הסכמות, פונים לדיון בדף השיחה של הערך הרלוונטי ומנסים להגיע להכרעה. אם לא מושגת הסכמה כללית, ניתן לפנות לאחד המשתמשים שישמש כמפשר או כבורר. קהילת ויקיפדיה בוחרת בעצמה ערכים מומלצים; ערכים הראויים לציון על היותם מקיפים, אמינים, רהוטים ומסקרים היטב את נושאי הערך.
על ניהול עצמי של קהילה מחוייבת
קהילה המחויבת לפעול למען מטרה מסוימת, לא בהכרח צריכה להיות מנוהלת על ידי מנהל מוגדר. שאל את עצמך: האם אתה כמנהל מזהה מקומות בהם האנשים שאתה מנהל יכולים לפעול כקהילה המובילה פרויקט באופן עצמאי?

מתוך הכלי אקטואליה וניהול של Manager'sGPS  – כלים ניהוליים בדיגיטל.
עוד לא מכירים את MGPS שלנו? לחצו כאI

 

Explore more

Blog

זום אין – סקרי חוויית עובד

מפגש היכרות עם פתרונות לוטם סנסינג למדידת חוויית עובד. במפגש נתייחס למציאות הנוכחית והשפעותיה על חווית העובד ורמת המחוברות, על חשיבות הסקר בימים אלו, תוצרים וכלים ניהוליים ליום שאחרי.

רוצה לקרוא
Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות