נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

03:31 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

איזה ספר ניהול טוב קראת לאחרונה?

החודש נחגג בארץ שבוע הספר, חג המילה הכתובה. אירועי שבוע הספר מאפשרים לנו, ממש כמו פעם, להתכנס במרכזי הערים, לטייל בין עשרות הדוכנים ולדפדף בספרים.

לרגל שבוע הספר, נפגשנו עם שרון רצבי לשיחה על ספרי ניהול.
שרון הוא מומחה לפיתוח מנהלים העוסק מעל 20 שנה בניהול ובמנהיגות, ומלווה מנהלים בכירים בארגונים מובילים. נפגשנו איתו כדי לקבל המלצות על ספרי הניהול שהכי השפיעו עליו ועל מנהלים שהוא ליווה, וכדי ללמוד משהו קטן מהספרים הגדולים האלו.

Hit Refresh | סאטיה נאדלהאיך הספר מתחיל? "הצטרפתי למיקרוסופט בשנת 1992 כי רציתי לעבוד בחברה עם אנשים רבים שייעודם הוא לשנות את העולם". מה מיוחד בספר? לרוב, מנהלים שמתיישבים לשולחן הכתיבה וכותבים הגיגים על ניהול, עושים זאת לאחר שסיימו תפקיד משמעותי באחת מהחברות הגדולות. מה שמיוחד ב-Hit Refresh הוא שכותב אותו מנכ"ל בעודו ממנכ"ל את אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, חברת מייקרוסופט. מצד אחד, כתיבת ספר תובנות תוך כדי תפקיד נשמעת כמו רעיון אטרקטיבי, שכן היא מתארת חוויה בעודה מתרחשת. מצד שני, במידה מסוימת נאדלה לקח על עצמו סיכון, כיוון שלא ניתן לדעת איפה מייקרוסופט תהיה בעוד שנתיים ומה נחשוב על הספר. מהו הדבר הכי משמעותי שלקחת מהספר? נאדלה מציע רעיון יוצא דופן: לראות את תפקיד המנכ"ל כ-"אוצֵר של התרבות הארגונית בחברה". הוא מחבר את האמירה הזו לתהליך מאתגר שהוא עצמו הוביל בארגון: הפיכת מייקרוסופט מחברה של Fixed Mind (אנשים חכמים אבל פחות פתוחים ללמידה ואף מעט מקובעים), לחברה שמבוססת על Growth Mind (פתיחות ללמידה, לשוק ולאנשים).

נאדלה הוא בעצמו טיפוס מאוד מיוחד. חשוב לו להיות עמוק בפרקטיקה של הניהול אבל הוא גם פילוסוף של הניהול. כשקוראים אותו, לעיתים מרגישים כי ההסתכלות שלו היא אפילו קצת רוחנית.

חכמים יותר, מהירים יותר, טובים יותר | צ'רלס דוהינג
איך הספר מתחיל? "ההיכרות שלי עם מדע הפרודוקטיביות החלה בקיץ של שנת 2011, כאשר ביקשתי טובה מחבר של חבר".

מה מיוחד בספר? דוהיג לא מנהל, ולכן מפתיע שהוא כותב נהדר על ניהול. הוא שוזר קייס סטאדיס רבים בכתיבתו, כלומר סיפורים אמיתיים על מנהלים בארגונים, ולאורם הוא מנתח את הנושא הניהולי.

סגנון הכתיבה המחולק לפרקים מאפשר לקרוא את הספר just on time, כלומר אין חובה לקרוא באופן לינארי. הספר עוסק בנושאים כמו: מוטיבציה, עבודת צוות, חדשנות, עבודה לאור נתונים ועוד.

מהו הדבר הכי משמעותי שלקחת מהספר? בפרק שעוסק במוטיבציה, המסר המרכזי של דוהיג הוא כי כאשר נותנים לעובד את יכולת הבחירה הוא חש תחושת שליטה, מה שמשפיע באופן מרחיק לכת על המוטיבציה שלו. דן אריאלי קרא לרעיון הזה "אפקט איקאה": כשאתה קונה שולחן ומרכיב אותו בעצמך בדם יזע ודמעות, אתה הרבה יותר מחובר אליו, פשוט כי אתה יצרת אותו. כמו אריאלי גם דוהיג מציע למנהל לערב את העובד בקבלת החלטות, בכדי להגדיל את תחושת המחויבות שלו ולרתום אותו למשימה.

האושר שבמנהיגות | ד"ר טל בן-שחר איך הספר מתחיל? "אתם ודאי מרגישים שאתם מכירים את האנשים האלה: בואו נגיד שקוראים לו טריסטן – והוא עייף. הוא מנהל צוות בחברת ייעוץ גדולה, ומתעורר בכל בוקר בתחושה שהוא מותש".

מה מיוחד בספר? בן-שחר הוא דוקטור ישראלי להתנהגות ארגונית, והוא כותב ומרצה בנושאי פסיכולוגיה חיובית ואושר. זהו ניסיון מוצלח לחבר באופן ישיר בין עולם הפסיכולוגיה החיובית לעולם הניהול והמנהיגות.

מהו הדבר הכי משמעותי שלקחת מהספר? במהלך עבודתו עם מנהלים בחברות מובילות בעולם, בן-שחר זיהה כי יש אנשים שנראים כל הזמן בשיא התפקוד. האנשים האלו גורמים לעבודה להיראות קלילה ונותנים תחושה שנוח ופשוט לעבוד איתם. הכותב קורא להם "מנהיגי פי 10". מעניין לקרוא את המיפוי שבן-שחר עושה לתכונות הליבה וההתנהגויות המשותפות למנהיגי פי 10. הוא מציע מתודולוגיה המאפשרת לטפח את דרכי החשיבה שמאפשרות לכל אחד להיות יעיל ומצליח יותר ובאופן ישיר – מאושר יותר.

עכשיו אתה: איזה ספר ניהול טוב אתה קראת לאחרונה? ומהו הספר הבא עבורך?

מתוך הכלי 'אקטואליה וניהול' של Manager'sGPS– כלים ניהוליים בדיגיטל. לפרטים נוספים לחץ כאן

Explore more

Blog

זום אין – סקרי חוויית עובד

מפגש היכרות עם פתרונות לוטם סנסינג למדידת חוויית עובד. במפגש נתייחס למציאות הנוכחית והשפעותיה על חווית העובד ורמת המחוברות, על חשיבות הסקר בימים אלו, תוצרים וכלים ניהוליים ליום שאחרי.

רוצה לקרוא
Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות